WANITA MUSLIMAH

WANITA MUSLIMAH

Khamis, 13 September 2012

PENGALAMAN DI UKM

Assalamualaikum dan selamat sejahtera......

Hari ini aku nak bagitau yang aku telah diterima masuk ke UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA.....Jom ketahui kehidupanku di UKM!!!!!!!

Tersebutlah kisah..........
Minggu pertama aku di UKM...macam orang lain juga, pasti ada minggu suai kenal....tapi dekat sini  mereka panggil minggu mesra pelajar atau MMP....masa MMP ini la macam-macam perkara telah terjadi....ada yang menyeronokkan dan ada yang menyedihkan....tak lupa juga perkara yang menyebalkan...hahaha
apa yang mengembirakan aku adalah aku dapat berkenalan dengan ramai kawan baru....ada yang senegeri dengan aku dan ada juga yang lain-lain negeri dengan aku....oh lupa nak bagitau yang aku asal dari Kelantan....jauhkan aku merantau...hehehe...tapi bagi aku tak ada la jauh mana...kalau ada duit nak balik tiap-tiap minggu pun tak ada masalah...hahahahha
masa MMP ni juga aku dapat sertai kumpulan nasyid....walaupun aku cuma buat persembahan tapi itu dah dikira ok sebab bukan senang nak buat persembahan depan orang ramai....sebenarnya dah lama aku teringin nak sertai nasyid dan hasratku itu telah tercapai bila aku masuk ke UKM....alhamdulillah
satu lagi aku nak bagi tau yang dekat UKM ni di bahagikan kepada beberapa kolej kediaman....dan aku telah ditempatkan di salah satu kolej kediaman yang dikatakan kolej terbesar di UKM ni.....nama kolej aku adalah KOLEJ PENDETA ZA'BA......pewaris keunggulan pendeta!!!!!!

sekarang aku nak cerita benda yang menyedihkan pula....perkara yang menyedihkan tu bukannya aku kena buli masa orientasi tapi aku dah macam kena culture shock tau.....masa dulu semua benda cikgu yang bagi tapi dekat sini semua benda kena buat sendiri....ala-ala berdikari la.....aku sedih sebab otak aku benar-benar bercelaru.....harap-harap lepas ni fikiran aku yang bercelaru ni dapat kembali tenang semula....insyaAllah....aminnnnn!!!!!!

ok la...aku nak cerita perkara yang benar-benar buat aku sebal....nak tau apa???ada seorang pemudah cara ni atau lebih dikenali sebagai PC....ada ke patut dia tiba-tiba marah aku tanpa sebab....dia marah aku sebab dia kata aku buat bising....nak marah pun sekurang-kurangnya tanyalah dulu kenapa aku buat bising tu...bukannya aku sengaja....aku nak jatuh masa tu....biasalah kalau peremuan nak jatuh mesti dengan mulut-mulut sekali terbuka.....dia ingat aku suka-suka hati nak buat bising ke???huh
aku diamkan je masa dia marah tu....bukan aku rasa bersalah tapi sebab aku hormat dekat dia.....kalau aku ni jenis yang tak tau nak hormat orang memang dah lama aku sound orang macam tu.....yalah kan dia kan senior so aku kenalah hormat.....lagi pun memang betul kot aku yang salah.....huhuhu
tu je la aku boleh cerita....malas la nak panjang-panjangkan cerita lagi..benda pun dah lepas....kalau ingat pun buat malu dan sakit hati je.....

semoga apa yang aku tulis dan ceritakan ini tidak disalahtafsirkan oleh mana-mana pihak....maaf jika aku ada buat kesalahan sepanjang penulisanku ini.....

SEMOGA TERHIBUR!!!!!!!!

1 ulasan:

  1. akak..beznya dapat blaja ukm..hurm..tringin sgt nk smbung blaja di ukm... :'(

    BalasPadam