WANITA MUSLIMAH

WANITA MUSLIMAH

Ahad, 23 September 2012

PENGALAMAN YANG INDAH

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.....

apa khabar pembaca blog JOM SEMBANG!!!!
harap-harap semuanya dalam keadaan baik-baik saja....kalau tidak macam mana nak baca kisah terbaru ni...hehehe

haaaa....kali saya nak bercerita tentang pengalaman saya menaiki komuter....biasa la saya kan orang kelantan dan kelantan mana ada komuter....jadi kiranya ni first time saya naik komuter...hehehe

nak dijadikan cerita......dah la ini pengalaman pertama naik komuter...komuter pulak buat masalah....cuba pembaca semua bayangkan....disebabkan kerosakan yang berlaku pada komuter tu perjalanan yang sepatutnya cuma makan masa 20 minit boleh jadi 2 jam....haiiiii

biar saya cerita secara total...ok
mula-mula saya kena naik bas dekat ukm....saya tunggu bas tu sejak pukul 2 tapi pukul 3 bas baru sampai....haaaa dekat sini dah sejam buang masa macam tu je.....lepas tu sampai la dekat ktm....sampai je dekat sana kena beratur panjang untuk beli tiket....nasib baik kami cepat kalau tidak lagi panjang kena beratur....oh lupa nak bagitau yang saya pergi dengan dua orang lagi rakan saya...nama mereka maeza dan syafiqah.....

sebelum ni kalau nak pergi ke serdang naik komuter dekat platform 1 tapi tadi tiba-tiba kena naik dekat platform 2.....so kami fikir yang kami dah salah naik komuter....so kami pun turun dekat bangi konon-kononnya nak tukar komuter la....sampai je dekat bangi ada orang bagitau yang komuter kami naik tadi memang betul-betul akan ke serdang...haiii memang penat....

lepas itu kami pun naik komuter seterusnya dan alhamdulillah kali ini kami menaiki komuter yang betul....tetapi masalah lain pula yang timbul...ada komuter yang menuju ke seremban telah rosak jadi mereka terpaksa menggunakan komuter yang menuju ke kuala lumpur.....so semua penumpang termasuk saya terpaksa pula bertukar komuter.....stesen pertukarannya adalah di kajang.....tunggu punya tunggu (agak lama juga la kami menunggu)....komuter yang lain pun sampai....dan komuter inilah yang membawa kam ke serdang.....

bila sampai di serdang kami mengambil teksi ke upm....perjalanan kami ke upm tiada apa-apa masalah....pukul 5 lebih-lebih sedikit kami sampai di upm.....sampai je dekat upm ada pula masalah....orang sepatutnya kami jumpa iaitu sepupu kawan saya boleh pula keluar ke The Mines....haiii kalau ikut hti rasa macam geram sangat-sangat.....kita dah susah-susah datang tapi dia pula boleh buat macam tu....kami datang ni pun sebab dia yang suruh hantar barang pada dia sebab dia malas nak datang ambil sendiri di ukm ni...eiiii macam-macam la manusia zaman sekarang ni...

tapi walaupun kami tidak dapat jumpa dengan sepupu kawan saya tu saya tetap dapat jumpa dengan kawan saya.....kebetulan kami pun dah lama tidak berjumpa dan kolej tempat kami pergi berdekatan sahaja dengan kolej tempat penginapan kawan saya tu....sepanjang kami di upm dia la yang banyak menolong.....sampaikan last sekali bila kami nak balik dan terpaksa jalan kaki ke pintu utama upm untuk tunggu teksi pun dia sanggup temankan.....for my friend thank you so much!!!!

pukul 6.45 petang kami bertolak balik dari upm....pada mulanya kami ingin terus balik tapi memandangkan apabila kami sampai di ktm sudah masuk waktu maghrib kami pun mengambil keputusan untuk solat terlebih dahulu....kami solat di surau yang dekat ktm tu tapi tidak ada telekung sembahyang pula....so terpaksa la kami ke The Mines untuk solat....selepas semuanya selesai kami pun terus ke ktm...ingat kan kami dah terlambat tapi tiba-tiba je komuter tu delay waktu perjalanannya....so lama pula la kami menunggu....

lebih 30 minit juga la kami tunggu dan akhirnya komuter pun bertolak.....dan kejadian yang sama pula berlaku....sampai di stesen kajang pertukaran komuter berlaku lagi....jadi semua penumpang yang ingin menuju ke arah seremban terpaksa menunggu lagi.....hampir pukul 10 malam baru la kami menaiki komuter lain dan turun di ukm....sampai di stesen ukm kami terpaksa pula berebut-rebut untuk menaiki bas untuk balik ke kolej masing-masing.....

tepat jam 10.30 malam akhirnya kami sampai ke kolej kami.....hari ini la hari yang paling memenatkan....haiiiii

harap-garap selepas ini tidak akan berlaku lagi perkara-perkara seperti ini....insyaAllah!!!!

itu saja la yang dapat saya kongsikan dengan semua pembaca......diharapkan semua pembaca terhibur dengan kisah baru ini.....=D

bye....assalamualaikum.......  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan