WANITA MUSLIMAH

WANITA MUSLIMAH

Selasa, 16 Oktober 2012

PATAH HATI

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca........

Hari ni saya nak kongsi satu cerita....sebenarnya bukan cerita pun tapi lebih kepada luahan hati.....ada seseorang yang pernah saya suka......nak kata suka lebih-lebih tu tak la tapi dia sentiasa buat saya gembira.....yang menjadi masalahnya saya keliru sama ada saya betul-betul suka atau ia sekadar perasaan suka berkawan.......bila saya dekat dengan dia saya rasa saya sayangkan dia tidak lebih dari seorang kawan.....tapi bila saya lihat dia dengan perempuan-perempuan lain saya rasa sedih dan kadang-kadang bila saya dah betul-betul feeling sampaikan boleh buat saya menangis......dah macam orang patah hati pula rasanya......saya tak suka perasaan ni........ia buat saya tidak tenang.....dalam hidup ni banyak lagi saya nak kejar dan saya nak capai.....




Benda pertama saya nak buat adalah membanggakan ibu bapa saya dengan sebuah kejayaan.....saya tak nak suatu hari nanti bila saya sudah dewasa dan tamat pengajian saya masih menyusahkan ibu bapa saya sama seperti sekarang.....cukuplah semasa watu belajar ni saya dah banyak susahkan mereka....saya berazam ingin melihat mereka bahagia terlebih dahulu sebelum saya bahagia......sweet kan bunyinya.....hahaha bunyinya dah macam anak mithalikan.....tapi terus terang saya cakap saya bukan la sebaik tu.....terlalu banyak dosa saya dengan ibu bapa saya sampaikan dah tak terhitung dari kecil sampailah sekarang.......sebab tu la kalau diberi kesempatan saya ingin sangat-sangat tebus balik semua kesalahan yang telah saya lakukan tu......

Dulu saya tak pernah tahu macam mana nak menghargai orang lain.....malah sekarang pun sama....saya sering menyakitkan hati orang dan mungkin ramai yang memandang jelik pada saya......kalau nak diceritakan keburukan saya memang banyak sangat jika nak dibandingkan dengan kebaikan yang saya ada......saya ada juga la kebaikannya sebabnya Allah telah menjadi setiap makhlunya ada kebaikan dan ada keburukannya tersendiri......cuma apa yang boleh dilihat pada mata kasar pada saya keburukan lebih terserlah daripada kebaikan.....memang betul orang kata nak buat kebaikan amatlah susah walaupun sedikit tapi bila nak buat kejahatan terlalu senang.......sekarang saya mengakuinya........

Oleh sebab sikap dan keazaman saya ini la menyebabkan saya sentiasa berbelah bagi setiap kali ingin membuat keputusan berkaitan hati dan perasaan.......saya harap suatu hari nanti saya akan berjumpa dengan seseorang yang benar-benar mengenali saya dan memahami apa yang saya mahukan serta tidak melakukan sesuatu yang saya tidak suka.....demand sangat kan tapi itu la harapan saya......memang susah nak jumpa orang yang macam tu sekarang ni tapi tidak salah kalau kita terus berdoa dan semoga Allah memakbulkan doaku ini....insyaAllah.....aminnnn =)

Saya rasa itu saja dari saya kali ini......maaf atas segala kekurangan......saya memang tidak pandai nak menceriakan blog ni......mohon pengertian......

assalamualaikum.......



    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan